طراحی ساختمان بلند با مهار بازویی(Out Rigger)

طراحی ساختمان بلند با مهار بازویی(Out Rigger)

طراحی ساختمان بلند با مهار بازویی(Out Rigger)Reviewed by طراحی ساختمان بلند با مهار بندی بازویی(Out Rigger) on May 1Rating: 2.0طراحی ساختمان بلند با مهار بندی بازویی(Out Rigger)طراحی ساختمان بلند با مهار بندی بازویی(Out Rigger)

طراحی ساختمان بلند با مهار بازویی(Out Rigger)

یک سازه بلند طراحی شده با مهار بندی بازویی(Out Rigger) شامل یک هسته مرکزی بتنی یا قاب فولادی مهاربندی شده است که این هسته مرکزی به وسیله طرهایی افقی به ستون های خارجی سازه متصل می شود. هسته در سازه های با مهار بندی بازویی(Out Rigger) ممکن است در بین ستون ها قرار گرفته و بازوها (Out Rigger)ها در دو طرف آن قرار بگیرند و یا این که هسته در یک طرف سازه واقع شده باشد و توسط مهار بندهای بازویی(Out Rigger) به ستون های طرف دیگر ساختمان متصل گردد. کار اصلی مهار بندی بازویی(Out Rigger) این است که زمانی سازه تحت تاثیر بارهای افقی قرار می گیرد از چرخش سازه جلوگیری می کند، بنابراین تغییرمکان های جانبی و لنگرهای هسته از حالت از حالتی که بارها توسط هسته تحمل می­ شود کمتر است.

از سازه های با مهار بندی بازویی(Out Rigger) برای طراحی ساختمان های بالای ۴۰ طبقه و تا ۷۰ طبقه استفاده می شود.

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان ارشد و دکتری مهندسی عمران از دانشگاه های صنعتی شریف، علم و صنعت و امیرکبیر مفتخر است شما عزیزان را در زمینه انجام پروژه و پایان نامه دانشجویی یاری نماید.

شماره تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

مرادیان

درباره نویسنده

civil-projects