معرفی نرم افزار آباکوس

معرفی نرم افزار آباکوس

معرفی نرم افزار آباکوسReviewed by معرفی نرم افزار آباکوس on May 21Rating: 2.5معرفی نرم افزار آباکوسمعرفی نرم افزار آباکوس

معرفی نرم افزار آباکوس

نرم افزار Abaqus از جمله نرم افزارهای قدرتمند به کمک کامپیوتر در زمینه تحلیل به روش اجزاء محدود(FEM) در بازار است.اسم و نشان این نرم افزار از abacus در زبان انگلیسی به معنای چرتکه و abax در زبان یونانی به معنای تخته پوشیده شده از ماسه،گرفته شده است.

این نرم افزار محصول شرکت فرانسوی داسو سیستم می باشد. آباکوس قابلیت تحلیل مسائل از یک تحلیل خطی ساده تاپیچیده ترین مدلسازی غیر خطی را دارا می باشد. این نرم افزار دارای مجموعه المان های بسیار گسترده ای می باشد که هر نوع هندسه ای را می توان توسط این المان ها مدل کرد. همچنین دارای مدل های رفتاری بسیار زیادی است که در مدلسازی انواع مواد با خواص و رفتار گوناگون نظیر فلزات، لاستیک ها، پلیمرها، کامپوزیت ها، بتن مسلح، مصالح ژئوتکنیکی و … قابلیت بالایی را ممکن می سازد. با استفاده از این نرم افزار می توان مسائل مختلفی نظیر انتقال حرارت، نفوذ جرم، تحلیل حرارتی اجزاء الکتریکی ، تراوش و .. را در نظر گرفت. آباکوس با وجود مجموعه قابلیت های بسیار گسترده ای که در اختیار کاربر قرار می دهد، کار با آن ساده است و می توان پیچیده ترین مسایل را با آن مدل کرد. به عنوان مثال مسائل شامل بیش از ی عضو را می توان با ایجاد مدل هندسی هرجزء و سپس نسبت داده رفتار ماده مربوطه به هر جزء و سپس مونتاژ اجزاء مختلف مدل کرد. در اغلب مدلسازی ها، حتی مدل های با درجه خطی بالا، کاربر می بایست تنها داده های مهندسی نظیر هندسه مسئله، رفتار ماده مربوط به آن، شرایط مرزی و بارگذاری آن مسئله را تعیین کند. آباکوس در یک تحلیل غیر خطی، به طور اتوماتیک میزان نمو بار و رواداری های همگرایی را انتخاب و همچنین در طول تحلیل مقادیر آنها را جهت دستیابی به یک جواب صحیح تعدیل می کند. در نتیجه کاربر به ندرت می بایست مقادیر پارامترهای کنترلی حل عددی مسئله را تعیین کند. نرم افزار آباکوس شامل ۴ بخش است:

  • Abaqus/CAE که شامل محیطی برای طراحی و مدلسازی(پیش پردازش) و نمایش گرافیکی نتایج حاصل از تحلیل است.
  • Abaqus/CFD که یک نرم افزار تحلیل دینامیکی سیالات است و از نسخه ۶ به بعد به این مجوعه نرم افزاری اضافه شد.
  • Abaqus/Standard که یک تحلیل گر کلی برمبنای روش اجزاء محدود می باشد و از رویگرد انتگرال گیری ضمنی استفاده می کند.
  • Abaqus/Explicit که یک تحلیل گر خاص اجزاء محدود می باشد و از رویکرد صریح برای انتگرال گیری استفاده می کند و برای حل سیستم های غیر خطی شامل مسائل تماس و در حالت بارگذاری گذرا کاربرد دارد.

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان ارشد و دکترای مهندسی عمران از دانشگاه های صنعتی شریف، علم و صنعت و امیر کبیر مفتخر است شما مهندسان را در زمینه انجام پروژه ها و پایان نامه های دانشجویی در رشته مهندسی عمران و درتمامی گرایش ها یاری نماید.

تلفن تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

مرادیان

درباره نویسنده

civil-projects