انجام پروژه بهسازی لرزه ای ساختمان مطابق با نشریه ۳۶۰

انجام پروژه بهسازی لرزه ای ساختمان مطابق با نشریه ۳۶۰

انجام پروژه بهسازی لرزه ای ساختمان مطابق با نشریه ۳۶۰

انجام پروژه بهسازی لرزه ای ساختمان مطابق با نشریه ۳۶۰Reviewed by انجام پروژه بهسازی لرزه ای ساختمان مطابق با نشریه 360 on May 23Rating: 5.0انجام پروژه بهسازی لرزه ای ساختمان مطابق با نشریه 360انجام پروژه بهسازی لرزه ای ساختمان مطابق با نشریه 360

بهسازی لرزه ای و تفاوت آن با مقاوم سازی: 

عملکرد سازه ای به سازه ساختمان مربوط می شود و عملکرد غیر سازه ای ، اقلام معماری و تاسیساتی را شامل می گردد. لذا می توان نتیجه گرفت که مقاوم سازی جزئی از یک کل به نام بهسازی لرزه ای است و اطلاق نام جزء به کل و کاربرد واژه مقاوم سازی به جای بهسازی لرزه ای گمراه کننده است و این شبه را ایجاد می کند که همانند قرن بیش ، هنوز فقط به مقاومت می اندیشیم و می خواهیم سازه و اجزای سازه ای ساختمان موجودی را چنان تقویت کنیم که در برابر زلزله مقاومت کند. این کار اگر غیر ممکن نباشد بسیار مشکل ، پر هزینه و زمانبر است، در حالی که بهسازی لرزه ای ، جامع نگر فرا گیر است و همه اجزا و عناصر ساختمان، اعم از سازه ای و غیر سازه ای را شامل می شود و می تواند در درجات مختلف صورت گیرد و می توان با رعایت موازین بهسازی لرزه ای متناسب با امکانات ، درجه ایمنی مورد نیاز کم یا زیاد اختیار نمود و هزینه لازم برای بهسازی را کاهش یا افزایش داد. به عبارت دیگر، تفاوت میان مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ، تفاوت موجود بین یک جزء محدود و غیر قابل انعطاف و بایک کل فراگیر و انعطاف پذیر است. بهسازی لرزه ای(seismic rehabilitation) بیانگر مفهومی مرکب از « بهسازی » که مفهومی است گسترده . و فراگیر و دارای وجوه مختلف و متعدد و « لرزه ای» که مشخص می کند چه نوع بهسازی مد نظر است.

انجام پروژه بهسازی لرزه ای ساختمان مطابق با نشریه ۳۶۰

 

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان ارشد و دکترای مهندسی عمران از دانشگاه های صنعتی شریف، علم و صنعت و امیر کبیر مفتخر است شما مهندسان را در زمینه انجام پروژه بهسازی لرزه ای ساختمان مطابق با نشریه ۳۶۰ یاری نماید.

تلفن تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

مرادیان

درباره نویسنده

civil-projects