انجام پروژه دینامیک سازه باایتبس(etabs) و متلب(matlab)

انجام پروژه دینامیک سازه باایتبس(etabs) و متلب(matlab)

انجام پروژه دینامیک سازه باایتبس(etabs) و متلب(matlab)Reviewed by انجام پروژه دینامیک سازه باایتبس(etabs) و متلب(matlab) on May 27Rating: 5.0انجام پروژه دینامیک سازه باایتبس(etabs) و متلب(matlab)انجام پروژه دینامیک سازه باایتبس(etabs) و متلب(matlab)

تعریف:

واژه دینامیک را می توان بطور ساده به عنوان متغییر زمانی تعریف کرد. بنابراین بار دینامیکی باری است که مقدار، راستا، یا موقعیت آن بازمان تغییر کند. به این ترتیب پاسخ سازه در مقابل بار دینامیکی، مثلا تغییرمکان ها و یا تنش های حاصله نیز به صورت متغییر زمانی یا دینامیکی است.

ویژگی های متمایز کننده مسائل دینامیکی

۱) متغییر زمانی بودن

۲) وارد شدن نیروهای اینرسی در معادلات تعادل

۳) میرایی

۱) اولین تفاوت قابل توجه، متغییر زمانی بودن مسائل دینامیکی است. در مسائل دینامیکی بارگذاری و در نتیجه پاسخ های سازه شامل: تغییر مکان ها، نیروهای داخلی و مانند این  ها، همگی با زمان تغییر می کنند بنابراین در تحلیل دینامیکی بر خلاف تحلیل استاتیکی نمی توان به یک پاسخ ثابت دست یافت، بلکه پاسخ را باید در طی زمان و در لحظه های متفاوت بدست آورد. بنابراین تحلیل دینامیکی بسیار وقت گیرتر و پیچیده تر از تحلیل استاتیکی است. (تحلیل تاریخچه زمانی)

۲) در مسایل دینامیکی از آنجا که تغییر مکان ها وابسته به زمان هستند سبب ایجاد شتاب (و سرعت) در سازه می شوند برای مقابله با شتاب نیروهای اینرسی ایجاد می شود. نیروهای داخلی سازه نه تنها می باید با بارگذاری اعمال شده بر ان در تعادل باشد بلکه بایستی با نیروهای اینرسی ناشی از شتاب (و میرایی ناشی از سرعت) نیز در تعادل باشد.

نیروهای اینرسی که در مقابل شتابهای سازه مقاومت می کنند مهمترین وجه تمایز یک مساله دینامیک سازه می باشند.

۳) پدیده دیگری نیز در مساله های دینامیک سازه دخالت می کند که میرایی خوانده می شود. بخشی از انرژی حرکتی بوسیله میرایی در سازه ها اتلاف می گردد. در یک ساختمان مالش در اتصالات فولادی، باز و بسته شدن ترک های مویی در بتن، اصطکاک میان اعضای سازهای و پر کننده ها از جمله عامل های ایجاد میرایی هستند. میرایی خود نیز از نیروهای مقاوم در برابر حرکت سازه است. برای مدلسازی میرایی در سازه ها معمولا از نوعی میرایی به نام میرایی لزجی استفاده می شود. در این مدل میرایی متناسب با سرعت می باشد .

 

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان ارشد و دکترای مهندسی عمران از دانشگاه های صنعتی شریف، علم و صنعت و امیر کبیر مفتخر است شما مهندسان را در زمینه انجام پروژه دینامیک سازه با متلب(matlab)، ایتبس(Etabs) و Sap یاری نماید.

تلفن تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

مرادیان

درباره نویسنده

civil-projects