دانلود حل المسائل سازه های بتن آرمه

دانلود حل المسائل سازه های بتن آرمه

دانلود حل المسائل سازه های بتن آرمهReviewed by دانلود حل المسائل سازه های بتن آرمه on Jun 2Rating: 5.0دانلود حل المسائل سازه های بتن آرمهدانلود حل المسائل سازه های بتن آرمه

معایب و محاسن سازه هاى بتـن آرمه

مصالح مختلفی مثل فولاد، چوب، مصالح بنائی و بتن ممکن است به عنوان گزینه هائی برای ساخت یک بنا مطرح باشند و این گزینه ها برای بسیاری از سازه های متداول، وجود دارند؛ اگرچه در ساخت اسکلت سازه های بلند، ممکن است به فولاد و بتن محدود گردند. با این وجود امروزه بتن آرمه به عنوان یک گزینه قابل اعتماد برای ساخت بسیاری از سازه های کوچک و بزرگ محسوب می گردد؛ به طوری که شاید بتوان از آن به عنوان مهمترین ماده ساختمانی موجود با کاربردی فراگیر در تمام دنیا نام برد.

موفقیت قابل توجه بتن آرمه نسبت به سایر مصالح ساختمانی و به خصوص فولاد در کاربرد فراگیر آنرا می توان مرهون موارد زیر دانست:

  • بتن مقاومت فشاری قابل قبولی در مقایسه با بسیاری از مصالح ساختمانی دیگر دارد.
  • تمامی اجزاءتشکیل دهنده بتن به جزسیمان به عنوان مصالح محلی و ارزان قیمت محسوب می شوند. تقریباً در همه جا میتوان آب، ماسه و شن را از فواصل نزدیک به محل بتن ریزى حمل نمود.
  • بتن را می توان به سهولت به هر شکل دلخواه درآورد. با ساختن قالب مناسب، ً تقریبا هر گونه مقطع سازه اى و شکل معمارى را می توان از بتن آرمه تولید کرد.
  • بتن مقاومت خوبی در مقابل آتش، دارد. یک ساختمان بتن آرمه می تواند ساعت ها در مقابل آتش سوزى هاى مهیب مقاومت کند، بدون آنکه فرو بریزد. این مسئله فرصت کافى براى مهار آتش و نیز تخلیه ساختمان از نفرات و اموال را فراهم می کند.
  • بتن همچنین مقاومت خوبى در مقابل رطوبت و آب دارد.
  • اجزاء بتن آرمه از صلبیت بالایی برخوردارند. به همین دلیل معمولاً ساکنان یک ساختمان بتن آرمه در هنگام وزش بادهای شدید و یا تحرک زیاد همسایگان، لرزه ای را احساس نمی کنند.
  • اجزاء بتنی در مقایسه با سازه فولادی به صورت ذاتی به محافظت و نگهداری کمتری نیاز دارند.
    بتن در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی، عمر بهرهدهی بسیار طولانی دارد. تحت شرایط مشخص، یک سازه
  • بتن آرمه می تواند برای همیشه بدون کاهش در ظرفیت باربری مورد استفاده قرار گیرد. این مسئله مبتنى بر این واقعیت است که بتن در طول زمان نه تنها کاهش مقاومت ندارد، بلکه با گذشت طولانى زمان با تحکیم بیشتر سیمان، افزایش مقاومت نیز دارد.
  • بتن دربعضی ازاجزاء سازه ای نظیر پی ها، دیوارهای زیر زمین وشمع ها، به عنوان تنهاگزینه اقتصادی محسوب می شوند.

جهت دانلود حل المسائل سازه های بتن آرمه دکتر زاهدی اینجا کلیک کنید.

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان ارشد و دکترای مهندسی عمران از دانشگاه های صنعتی شریف، علم و صنعت و امیر کبیر مفتخر است شما مهندسان را در زمینه انجام پروژه و پایان نامه در رشته مهندسی عمران و در تمامی گرایش ها یاری نماید.

تلفن تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

مرادیان

درباره نویسنده

civil-projects