مدل سازی جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی با آباکوس

مدل سازی جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی با آباکوس

مدل سازی جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی با آباکوسReviewed by مدل سازی جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی با آباکوس on Jun 10Rating: 5.0مدل سازی جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی با آباکوسمدل سازی جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی با آباکوس

جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی(FSW)

ایده اصلی جوشکاری اصطکاکی بسیار ساده می باشد. یک وسیله دوّار مصرف نشدنی(یک پین ویژه همراه با دندانه)را در نظر بگیرید. دو فلزی را که می خواهند جوش بدهند در کنار هم محکم قرار می دهند و پین وارد خط اتصال این دو فلز می شود و همراه با چرخش ، طول خط اتصال را طی می کند. پین دو عمل اصلی را انجام می دهد:

  • گرم کردن قطعه توسط اصطکاک
  • حرکت دادن مواد به منظور اتصال

گرما به کمک اصطکاک بین پین و قطعه کار و تغییر فرم پلاستیک قطعه به دست می آید. حرارت متمرکز شده باعث نرم شدن مواد اطراف پین و به همراه حرکت دوار پین، باعث حرکت مواد از جلوی پین به عقب پین می گردد و بر اثر این پروسه اتصال در حالت جامد اتفاق می افتد به علت ساختار هندسی پین ، موادی که در اطراف پین حرکت می کنند به خوبی با یکدیگر ترکیب می شوند . در جوشکاری FSW مواد در گرمای بالا تغییر شکل زیادی می دهند و ساختار نهایی، دانه های کریستالی هم محور و خوبی دارد و همچنین دارای خواص مکانیکی مطلوبی است.
این نوع جوشکاری در زمره پروسه های جوش حالت جامد می باشد روش های جوشکاری حالت جامد آه بیشتر متداول هستند عبارتند از:

  • جوشکاری اصطکاکی Friction welding
  • جوشکاری فشاری Pressure welding
  • جوشکاری آهنگری یا پتکه ای Forge welding
  • جوشکاری با امواج صوتی  Ultrasonic welding

در جوش های حالت جامد برخلاف فرآیندهای حالت ذوبی آه محل اتصال در نتیجه ذوب موضعی دو قطعه و تداخل آنها و عمل انجماد انجام می شد، اتصال بدون تشکیل مذاب انجام می شود.ولی ممکن است فیلمی از فلز مذاب در یک مرحله میانی از عملیات بین سطوح اتصال ایجاد گردد اگرچه فلز مذاب معمولاً به طور آامل از جوش جدا می شود،ولی در حضور آوتاه خود نقش مفیدی را در انجام جوش ایفا می آند. به طور آلی جوشکاری اصطکاآی بر اساس تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی گرمایی استوار است آه دو قسمت مورد اتصال را به هم نزدیک آرده و با ایجاد حرآت دورانی سریع یکی از آنها بر روی دیگری و مالش و اصطکاک دو قطعه، گرمای زیادی تولید شده و موجب حالت پلاستیسیته در لبه های اتصال می شود با فشار اعمال شده نهایی قطعات در هم فرو می روند و اتصال ایجاد می شود.

برخی خدمات ما با آباکوس:

مدل سازی جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی با آباکوس

مدل سازی چرخدنده با آباکوس

فشرده سازی پودر چدن با آباکوس

بررسی اثر عیوب ساختاری گرافن با متلب و آباکوس

پروژه چرخدتنده با آباکوس

پروژه لیزر پینینگ با آباکوس و ازمایشگاه

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان ارشد و دکتری مهندسی عمران از دانشگاه های صنعتی شریف و امیر کبیر و علم و صنعت قادر است شما مهندسان را در زمینه انجام پروژه های دانشجویی یاری نماید.

تلفن تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

مرادیان

درباره نویسنده

civil-projects