انجام پروژه با نرم افزار WEAP

انجام پروژه با نرم افزار WEAP

نرم افزار WEAP

WEAP ابزاری کامپیوتری برای برنامه ریزی یکپارچه منابع آب است. این ابزار چهارچوبی جـامع، قابـل انعطاف و کاربردوست را برای تحلیل سیاست ها فراهم می کند. تعداد متخصصانی که WEAP را به جمـع مدل ها، پایگاه های داده، صفحات گسترده و سایر نرم افزارهای خود اضافه می کنند، رو به افزایش است.

بسیاری از مناطق با چالش های قابل توجه در مدیریت آبهای شیرین روبرو هستند. تخصیص منابع محدود آب، کیفیت محیط زیست و سیاست های استفاده پایدار از آب، مسائلی هستند که نگرانی در مورد آنها رو به افزایش است. مدل های شبیه سازی منبع-گرا که بسیار متداولند، همواره مناسب نیستند. در طول دهه اخیر، رویکرد یکپارچه نگری در مورد توسعه آب مطرح شده و در نظر گرفتن طرح های تأمین آب را در چهارچوب مسائل مربوط به مدیریت مصرف، کیفیت آب و حفاظت از اکوسیستم ها ضروری ساخته است.

WEAP با هدف دخیل کردن این مقادیر در یک ابزار کاربردی برای برنامه ریزی منابع آب توسعه داده شده است. مزیت اصلی ، WEAP در رویکرد یکپارچه در شبیه سازی سیستم های آبی و جهت گیری آن در راستای سیاست ها می باشد. WEAP در معادلات خود، مسائل مربوط به نیاز ( الگوهای مصرف آب، راندمان تجهیزات، استفاده مجدد، هزینه ها و تخصیص) را همگام با مسائل مربوط به منابع (جریانهای سطحی، آبهای زیرزمینی، مخازن و انتقالهای آب) لحاظ کرده است.  WEAP آزمایشگاهی برای امتحان کردن راهبردهای متنوع توسعه و مدیریت آب است.
WEAP جامع، صریح و آسان بوده و بیشتر از اینکه جایگزین یک برنامه ریز ماهر باشد، به او کمک می کند. به عنوان یک پایگاه داده، WEAP سیستمی را برای حفظ اطلاعات منابع و مصارف فراهم کرده است. به عنوان یک ابزار پیشبینی، WEAP نیازهای آبی، منابع، جریان ها، حجم ذخیره، تولید و تصفیه و تخلیه آلودگی را شبیه سازی می کند. به عنوان یک ابزار تحلیل سیاست، WEAP محدوده کاملی از گزینه های توسعه و مدیریت آب را ارزیابی کرده و مصارف چندگانه و رقیب از سیستم های آبی را در محاسبات منظور می کند.

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان ارشد و دکتری مهندسی از دانشگاه های صنعتی شریف و امیر کبیر و علم و صنعت قادر است شما مهندسان را در زمینه انجام پروژه با نرم افزار WEAP یاری نماید.

تلفن تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

مرادیان

 

درباره نویسنده

civil-projects