دانلود جزوه آموزش ایتبس ۲۰۱۵

دانلود جزوه آموزش ایتبس ۲۰۱۵

معرفی نرم افزار  ایتبس (ETABS) 

 

تحلیل و طراحی سازه ها ساختمانی از قابلیت های این نرم افزار محسوب می شود.

مهمترین قابلیت های تحلیلی این برنامه عبارتند از:
شناخت المان های ساختمان و طبقات
محاسبه خودکار جرم و مرکز جرم
انتقال بار های ثقلی از کف ها به تیرها
تولید و توزیع بارهای جانبی بین تراز طبقات
مدل سازی المان های پوسته ای و رامپ ها
قابلیت های طراحی برنامه نیز شامل موارد زیر می باشند:
طراحی قاب های فولادی
طراحی قاب های بتنی

طراحی دیوارهای برشی

طراحی تیرهای مرکب

برنامه ETABS در طراحی قاب های فولادی و بتنی تمام ضوابط لرزه ای طراحی ساختمان ها را در نظر می گیرد و می توان قاب های بتنی را بر اساس ضوابط شکل پذیری عادی و متوسط و ویژه طراحی کرد.
برجستگی های برنامه:
ETABS خصوصیات منحصر به فرد مدل ریاضی ساختمان را در نظر می گیرد. به طوری که مدل ساخته شده در آن همانند ساختمان واقعی خواهد بود. مانند شباهت کف و طبقه در مدل و ساختمان.
در این نرم افزار گزینه هایی وجود دارد که عملیات ساخت مدل, تحلیل و طراحی ساختمان را راحت تر و سریع تر می کند. با وجود سادگی استفاده از برنامه ETABS, داشتن قابلیت های تحلیل و طراحی وسیع از مزایای این برنامه محسوب می شود.
گفتنی است نرم افزار مذکور داده های مدل را که بر اساس مفهوم عناصر تهیه شده است برای ساخت مدل مبتنی بر المان ها استفاده می کند(مدل تحلیلی). تمام عملیات فوق به صورت داخلی در برنامه انجام گرفته و کاربر قادر به مشاهده این تبدیل نخواهد بود. ل

علاوه بر قابلیت‌های تحلیل و طراحی فوق برنامه ETABS ارتباط دو طرفه کاملی با نرم‌افزارهای دیگر دارا می‌باشد. برنامه ETABSبه طور خودکار فایل ورودی SAFE را ایجاد می‌کند. همچنین برنامه ETABS قابلیت ایجاد فایل ورودی SAP2000 را دارد.

جهت دانلود جزوه آموزش ایتبس ۲۰۱۵ اینجا کلیک کنید.

 

ما را در کانال تلگرامی زیر دنبال کنید:

 

Civil_Projects_ir@

 

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان ارشد و دکتری مهندسی از دانشگاه های صنعتی شریف و امیر کبیر و علم و صنعت قادر است شما مهندسان را در زمینه انجام پروژه با نرم افزار ایتبس Etabs یاری نماید. 

تلفن تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

مرادیان

درباره نویسنده

civil-projects