دانلود جزوه آموزش نرم افزار تکلا استراکچر در سه بخش

دانلود جزوه آموزش نرم افزار تکلا استراکچر در سه بخش

معرفی نرم افزار تکلا استراکچرز (Tekla Structures)

تکلا استراکچرز (به انگلیسی: Tekla Structures) با نا قبلی Xsteel نرم‌افزاری قدرتمند برای مدل‌سازی اطلاعات ساختمان و سه بعدی کردن سازه‌های ساختمانی و صنعتی است.

کاربرد

نرم‌افزار TeklaStructures ابزار قدرتمند و در عین حال بسیار ساده ای برای مدلسازی سه بعدی سازه با جزییات کامل می‌باشد. تیر، ستون، مهاربندها، تمامی اتصالات و اجزا، پیج و مهره، جوش، برش گیر و… در تکلا قابل مدلسازی است. با مدلسازی دقیق سازه در Tekla می‌توان کلیه ایرادات احتمالی ساخت و مشکلات اجرایی را براحتی شناسایی و رفع نمود.

یادگیری تکلا را به دانشجویان و مهندسان عمران علاقمند به طراحی، ساخت و اجرای سازه‌ها، بخصوص سازه‌های فولادی توصیه می‌شود. ضمناً مهندسین مترور با استفاده از مدل سه بعدی سازه و گزارشات برنامه لیست دقیقی از مصالح مصرفی را در اختیار خواهند داشت و در برآورد هزینه‌های اسکلت فلزی جهت متره و برآورد بسیار مفید است.

از مدل سه بعدی آن می‌توان استفاده‌های زیر را به عمل آورد:

تهیه نقشه‌های شاپ در سطوح مختلف تهیه mto یا همان متره از تمامی اجزاءسازه از جمله پیچ و مهره‌ها. ورق‌ها. مقاطع و…امکان ارسال مدل به نرم‌افزارهای گوناگون جهت clash check امکان ایجاد نمایش دهنده و…

در حال حاضر اکثر شرکت‌های معتبر نفت و گاز و پتروشیمی همچنین شرکت‌های ساختمانی از این نرم‌افزار بهره می‌برند. در گذشته ایجاد نقشه شاپ به وسیله کاربر در محیط AUTOCAD انجام می‌گرفت که نیاز به زمانی بسیار طولانی داشت واحتمال خطا نیز بالا می‌رفت.

 

جهت دانلود جزوه آموزش نرم افزار تکلا استراکچر در سه بخش (ساخت مدل، اتصالات و اتصالات کمکی) اینجا کلیک کنید.

ما را در کانال تلگرامی زیر دنبال کنید:

Civil_Projects_ir@

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان ارشد و دکتری مهندسی از دانشگاه های صنعتی شریف و امیر کبیر و علم و صنعت قادر است شما مهندسان را در زمینه انجام پروژه با نرم افزار تکلا استراکچرز (Tekla Structures) یاری نماید.

تلفن تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

مرادیان

درباره نویسنده

civil-projects