آموزش مقاله نویسی از ابتدا تا ارسال به ژورنال

آموزش مقاله نویسی از ابتدا تا ارسال به ژورنال

مقالات علمی

مقالات علمی نشان دهنده ی علاقه دانشجو به انجام کار تحقیقاتی و میزان جدیت وی در انجام آن میباشد. به تجربه ثابت شده است که دانشجویانی که دارای مقالات علمی هستند، شانس بالاتری برای 

دریافت پذیرش در مقاطع بالای تحصیلی به ویژه در مقطع دکترا دارند. به همین دلیل داشتن مقاله ی  علمی هم به دانشجویان کارشناسی و هم به دانشجویان کارشناسی ارشد توصیه میشود، اما دانشگاه‌ها  از دانشجویان کارشناسی ارشد انتظار بیشتری برای داشتن مقاله دارند. به همین دلیل چنانچه  دانشجوی کارشناسی ارشد هستید و قصد ادامه ی تحصیل در مقطع دکترا را دارید، در چاپ مقالات علمی کوشش جدی نمایید.
 ژورنال ها یکسان نیستند و کیفیت مقالاتی که در آنها چاپ میشود بسیار متفاوت است. توجه داشته باشید که وقتی برای ادامه ی تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور اقدام میکنید، کسی معمولا مقالات شما را نخواهد خواند، بلکه تعداد مقالات شما و اعتبار جایی که مقالات شما در آن چاپ شده است، معیار ارزشیابی خواهد بود. بنابراین سعی کنید که مقالات خود را به کنفرانس ها و  ژورنال هایی که از نظر کیفی در سطح بالاتری قرار دارند ارسال نمایید. در دوره کارشناسی نوشتن مقاله برای دانشجویان ضروری نیست اما داشتن آن خیلی مفید است.

از کجا شروع کنیم؟

برای شروع یک مقاله بهترین کار مراجعه به اساتید دانشگاه و یا دانشجویانی است که قبال مقاله داده باشند. این کار عالوه بر تسریع در یادگیری اصول نگارش مقاالت، به شما در انتخاب زمینه تحقیقاتی کمک شایانی خواهد نمود. به یاد داشته باشید عمده مقاالت حاصل کار گروهی میباشند و نگارش  یک مقاله علمی معتبر، مستلزم بهره گیری از تجربیات و اندیشه دیگران است.

 

جهت دانلود جزوه آموزش مقاله نویسی از ابتدا تا ارسال به ژورنال اینجا کلیک کنید. 

ما را در کانال تلگرامی زیر دنبال کنید:

Civil_Projects_ir@

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان ارشد و دکتری مهندسی از دانشگاه های صنعتی شریف و امیر کبیر و علم و صنعت قادر است شما مهندسان را در زمینه انجام پروژه و  پایان نامه و نگارش و چاپ مقالات یاری نماید.

تلفن تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

مرادیان

درباره نویسنده

civil-projects