آموزش ساده آنالیز استاتیکی غیر خطی در SAP2000

آموزش ساده آنالیز استاتیکی غیر خطی در SAP2000

آموزش ساده آنالیز استاتیکی غیر خطی در SAP2000

معرفی نرم افزار Sap

این نرم‌افزار در حدود سی سال است که در طراحی و آنالیز سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دانشجویان و مهندسان عمران و رشته‌های وابسته، حداقل یک بار با این نرم‌افزار سر و کار داشته‌اند.
این نرم‌افزار تمامی نیازهای لازم برای طراح را یکجا فراهم می آورد و در ساخت سازه‌ها به طور عملی مورد استفاده قرار می گیرد. آموزش این نرم‌افزار بسیار سریع است و به زمان طولانی برای یادگیری نیازی نیست. قالب‌های آماده‌ای که در نرم‌افزار پیش‌بینی شده باعث می‌شود که طراح قادر به شبیه‌سازی طرح‌های بسیار پیچیده باشد.
به طور کلی برنامه SAP2000، نرم افزای برای همه مهندسان و هر پروژه ایی است. این برنامه قابلیت آن را دارد که قاب بتنی ایستا، کوچک و ساده ۲D را تحلیل کند. همچنین قاب های بزرگ و پیچیده ۳D را به شکل تحلیل های پویا و غیرخطی ارائه می دهد.

امکانات نسخه پیشرفته SAP2000:

۱- تحلیل غیرخطی و ساده

– در این نسخه یک اِلمان غیرخطی، پوشش لایه لایه با استفاده از یک مدل جهت دار متریال برای تحلیل ساده ساختارهای دیوار برشی و برنامه های مشابه به برنامه افزوده شده است.
– ایجاد مدل سازی ساده قسمت های محکم بتنی
– نمایش سطوح PMM مدل فیبری
– خواص مواد پیش فرض برای بتن سازی در جهت ارتقاء رفتار یکپارچه بهبود یافته است.
– عناصر پیوند چندخطی به منظور ارتقاء میزان یکپارچکی آنها تغییر کرده است.

۲- ویژگی های پویا

– در این برنامه میراشدگی(مستهلک شدن) مبتنی بر مواد به منظور تحلیل خطی و غیرخطی یکپارچگی مستقیم برای مهندسان قابل دسترس است.
– میراشدگی مبتنی بر مواد به منظور آنالیز PSD و وضعیت ثابت در دسترس کاربران قرار دارد.
– واکنش های پایه برای آنالیز مدل response-spectrum و مدل time-history برای حفاظت از اتصال عناصر پیوندی متصل به فنر و زمین به منظور دسترسی بهتر به اثرات از بین بردن توده بهبود یافته است. 

توجه:

نرم افزار Sap برخلاف Etabs نمی تواند دیوار برشی را طراحی کند. هر چند که قادر به تحلیل آن است.

 

جهت دانلود آموزش ساده آنالیز استاتیکی غیر خطی در SAP2000 اینجا کلیک کنید.

ما در کانال تلگرامی زیر دنبال کنید:

Civil_Projects_ir@

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان ارشد و دکتری مهندسی از دانشگاه های صنعتی شریف و امیر کبیر و علم و صنعت قادر است شما.  را در زمینه انجام پروژه با نرم افزار سپ (SAP2000) یاری نماید.

تلفن تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

مرادیان

درباره نویسنده

civil-projects