انجام پروژه با نرم افزار اتوداین(AUTODYN)

انجام پروژه با نرم افزار اتوداین(AUTODYN)

انجام پروژه با نرم افزار اتوداین(AUTODYN)

معرفی نرم افزار اتوداین(AUTODYN)

انفجار جنگ افزارهای گوناگون و اصابت آنها به سازه ، بارهای قابل توجهی را در مدت زمان بسیار کوتاه بر سازه اعمال می کند . لذا طراحی ایمن سازه‌ها برای مقابله مستقیم با پدیده انفجار و ضربه ناشی از آن بسیار پیچیده و در عین حال هزینه‌بر می باشد .

انجام یک طراحی ایمن و بهینه که با حداقل هزینه حداکثر کارایی را فراهم نماید نیازمند شناخت دقیق اثرات انفجار و ضربه بر سازه و همچنین رفتار سازه در برابر اثرات وارده می باشد . قطعا کسب چنین اطلاعاتی جز با انجام یک شبیه سازی واقع گرایانه میسر نخواهد بود . انجام چنین شبیه سازی بسیار دشوار و زمان‌بر می باشد . چرا که شبیه سازی اینگونه پدیده‌ها نیازمند انجام یک تحلیل دینامیکی غیر خطی در مدت زمان بسیار کوتاه می‌باشد . در چنین شرایطی سازه دچار تغییر شکل‌های بزرگ شده و رفتار مصالح نیز به دلیل سرعت بالای بارگذاری تفاوت عمده‌ای با رفتار ماده در شرایط معمول خواهد داشت . انجام چنین تحلیل‌هایی در حوزه مهندسی ضربه و انفجار صورت می‌پذیرد . هدف اصلی در مهندسی ضربه و انفجار شناخت دقیق پدیده انفجار ، رفتار موج‌های مختلف ناشی از انفجار ، اندرکنش سازه با موج‌های برخوردی ، نحوه حرکت و عملکرد پرتابه‌ها ، نحوه استهلاک انرژی در حین برخورد و به طور مختصر کلیه موارد و مسائل مرتبط با انفجار و ضربه می باشد .

با توجه به وجود پیچیدگی های بسیار زیاد انجام تحلیل‌های مورد نظر در حیطه مهندسی ضربه و انفجار نیازمند استفاده از نرم‌افزار‌هایی مهندسی با قابلیت‌ها و توانمندی‌های ویژه می‌باشد . در طول سالیان اخیر با افزایش حملات تروریستی و خطرات ناشی از انفجار و متعاقب آن پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه مهندسی ضربه و انفجار ، نرم‌افزار‌های متعددی به صورت اختصاصی برای شبیه‌سازی و تحلیل چنین پدیده‌هایی توسعه یافته‌اند . در این بین نرم افزار  AUTODYN از جمله نرم افزار‌هایی است که به طور تخصصی برای شبیه‌سازی پدیده‌هایی مانند انفجار و ضربه تهیه شده است . نرم افزار  AUTODYN با دارا بودن قابلیت‌های مختلف و حل‌گر‌های قدرتمند این امکان را برای کاربر فراهم می‌نماید که با دقت بسیار بالا چنین پدیده‌هایی را شبیه سازی و تحلیل نماید .

نرم‌افزار مهندسی AUTODYN در  ابتدا با معرفی Autodyn-2D در سال ۱۹۸۶ توسط شرکت Century Dynamics برای مسایل دینامیک غیرخطی عرضه شد . در سال ۱۹۹۱ ، Autodyn-3D مشابه با Autodyn-2D معرفی گردید . آخرین نسخه مستقل نرم افزار AUTODYN، نسخه ۶٫۱ این نرم افزار بود که در سال ۲۰۰۵ توسط این شرکت عرضه شده است . پس از آن و با خریدن این شرکت توسط شرکت Ansys، نسخه های تکامل یافته نرم افزار AUTODYN به شکل یک مجموعه در محیط Workbench  نرم افزار ANSYS ارائه می شود .

قابلیت‌های نرم‌افزار AUTODYN :

  • مدل‌سازی اثرات انفجار بر سازه های بتنی،فولادی
  • مدل‌سازی انفجار زیر آب
  • مدل‌سازی انفجار زیر خاک
  • اثر ضربه ( Impact) بر سازه فولادی، بتنی
  • تحلیل خرابی پیشرونده سازه ها در معرض بارگذاری انفجاری
  • بررسی بارگذاری انفجاری زیر خاک بر روی پناهگاه
  • تحلیل رفتار پوسته محافظ تقویت شده در برابر انفجار زیر آب
  • مدلسازی انفجار یک خرج کروی
  • شبیه سازی برخورد پرتابه‌های با سرعت بالا

 

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان ارشد و دکتری مهندسی از دانشگاه های صنعتی شریف و امیر کبیر و علم و صنعت قادر است شما عزیزان را در زمینه انجام پروژه با نرم افزار اتوداین(AUTODYN) یاری نماید. 

تلفن تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

مرادیان

درباره نویسنده

civil-projects