انجام پروژه با نرم افزارهای Seep/W، Slope/W و Sigma/W

انجام پروژه با نرم افزارهای Seep/W، Slope/W و Sigma/W

انجام پروژه با نرم افزارهای Seep/W، Slope/W و Sigma/W

معرفی

بسته ی نرم افزاری Geo Studio که به خاطر شرکت سازنده ی آن به Geo Slope نیز معروف است، یک برنامه ی کامل ژئوتکنیکی برای تحلیل و طراحی ست که قادر است تحلیل پایداری، تراوش، تنش/ کرنش و لرزه ای را در انواع شیب های خاکی مسلح و غیر مسلح و به خصوص سدهای خاکی در شرایط استاتیکی، شبه استاتیکی و دینامیکی را انجام دهد.مهم ترین نرم افزارهای این بسته ی نرم افزاری عبارتند از: Slope/w برای تحلیل پایداری، Seep/w برای تحلیل تراوش، Sigma/w برای تحلیل های تنش- کرنشی و Quake/w برای تحلیل های دینامیکی. همه ی نرم افزار های ذکر شده به جز Slope/w از روش اجزای محدود استفاده می کنند. نرم افزار Slope/w نیز برخلاف بسیاری از نرم افزارهای مشابه مانند Plaxis، تنها از روش های ترسیمی و تعادل حدی که روش های محبوبی در تحلیل پایداری هستند، برای محاسبه پایداری استفاده می کند.همچنین این بسته ی نرم افزاری قابلیت مدل سازی توابع رفتاری زمانی و مکانی مانند تخلیه و پر شدن سریع مخزن، تفاوت های پارامتریک خاک در جهات مختلف و همچنین مدل مسلح کننده های خاک در انواع مختلف انکر، نیل و ژئوگرید را دارد. بهترین نسخه ی این نرم افزار در سال ۲۰۰۷ و با شماره نسخه ی ۷٫۱۲ عرضه شده که همه ی قابلیت های ذکر شده را داراست.

آشنایی با Slope/W

این نرم افزار که بر خلاف سایر بخش های بسته ی نرم افزاری Geo Studio از روش اجزای محدود استفاده نمی کند شامل مجموعه ای از روش های ترسیمی برای آنالیز پایداری شیب های خاکی ست . این فرآیند از طریق روش های تعادل حدی انجام می شود. Slope/W همچنین قابلیت تحلیل پایداری با اکثر روش های مربوط به تعادل حدی از جمله روش مورگنستر و پرایس و بیشاپ را داراست. از مهم ترین مزایای دیگر این نرم افزار امکان مدل سازی مستقیم اکثر مسلح کننده های رایج از قبیل ژئو فابریک ها، مهار ها و نیلینگ ها برای بالا بردن ایمنی شیب هاست. این نرم افزار همچنین سازگاری بسیار مناسبی با سایر نرم افزارهای مرتبط برای انجام یک سلسله مدلسازی برای نیل به اهداف پژوهش را داراست.

آشنایی با Seep/W

این نرم افزار که مبتنی بر روش المان محدود می باشد مربوط به بررسی شرایط تراوش و جریان آب در خاک و به طور کلی توزیع فشار های منفذی در محیط های متخلخل نظیر خاک و سنگ می باشد. این بخش، قابلیت ترسیم تراز آب عبوری از درون خاک، محاسبات دبی عبوری برای یک مقطع مشخص و ترسیم خطوط جریان و هم پتانسیل را دارد. همچنین SEEP/W علاوه بر آنالیز در شرایط ماندگار، قابلیت مدل سازی شرایط تخلیه سریع مخزن وایجاد تابع تخلیه سریع مخزن بر حسب زمان را نیز داراست. امکان مدل نمودن شرایط پر شدن سریع مخزن، شرایط نیمه اشباع ، توابع نفوذ پذیری و توابع رطوبت حجمی خاک و پیوسته در نظر گرفتن آنها در کنار یکدیگر در محاسبات نیز از دیگر قابلیت های مهم این نرم افزار است.

انجام پروژه با نرم افزارهای Seep/W، Slope/W و Sigma/W

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان ارشد و دکتری مهندسی از دانشگاه های صنعتی شریف و امیر کبیر و علم و صنعت قادر است شما عزیزان را در زمینه انجام پروژه با نرم افزارهای Seep/W، Slope/W و Sigma/W یاری نماید. 

تلفن تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

مرادیان

درباره نویسنده

civil-projects