انجام پروژه با نرم افزار Dips

انجام پروژه مهندسی توده سنگ با نرم افزار Dips

انجام پروژه با نرم افزار Dips

معرفی نرم افزار Dips

نرم افزار Dips مربوط به آنالیز داده های زمین و زمین آمار می باشد. و با استفاده از استریوگرام قابلیت رسم نمودار های مختلف (از قبیل رز دیاگرام، نمودار های کنتوری، استریونت و …) را دارا می باشد و می تواند پراکندگی عارضه های مختلف زمین از جمله دسته درزه و … را با نمودارهای مختلف تحلیل نماید.
به عنوان مثال یکی از کاربرد های این نرم افزار در تعیین جهت کلی درزه های موجود در ساختارهای اطراف یک سد می باشد که بعد از شناسایی این جهات گروتینگ (تزریق) را انجام می دهند.

از نرم افزار Dips برای مطالعات لرزه نگاری و سیستم ناپیوستگی های منطقه استفاده می شود.
این نرم افزار توسط شرکت Rocscience ارائه شده است و قابلیت آنالیز داده های زمین و زمین آمار را دارا می باشد و با استفاده از استریوگرام نیز قابلیت رسم نمودارهای مختلف را دارد.

توانایی های دیگر نرم افزار Dips

از دیگر توانایی های این نرم افزار آنالیز مجزا و قیدگذاری روی داده ها می باشد . این نرم افزار قابلیت رسم نمودارهای مختلف از قبیل رز دیاگرام ، نمودارهای کنتوری ، استریونت را دارا می باشد ومی تواند پراکندگی عارضه های مختلف زمین از جمله دسته درزه را با نمودارهای مختلف تحلیل نماید.
یکی از کاربردهای این نرم افزار در تعیین جهت کلی درزه های موجود در ساختارهای اطراف یک سد می باشد که بعد از شناسایی این جهات گروتینگ (تزریق) را انجام می دهند.
از موارد دیگر استفاده می توان به تعیین سیستم درزه های موجود در ساختارهای اطراف یک تونل جهت تحلیل با استفاده از نرم افزار Unwedge اشاره کرد. 

انجام پروژه با نرم افزار dips

 

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان ارشد و دکتری از دانشگاه های صنعتی شریف و امیر کبیر و علم و صنعت قادر است شما عزیزان را در زمینه انجام پروژه با نرم افزار Dips یاری نماید. 


تلفن تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

مرادیان

درباره نویسنده

civil-projects