انجام پایان نامه راه و ترابری در زمینه روسازی راه

انجام پایان نامه راه و ترابری در زمینه روسازی راه

انجام پایان نامه راه و ترابری در زمینه روسازی راه

انجام پایان نامه راه و ترابری در زمینه روسازی راهReviewed by کامبیز مرادیان on Dec 1Rating: 5.0انجام پایان نامه راه و ترابری در زمینه روسازی راهانجام پایان نامه راه و ترابری در زمینه روسازی راه , گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان ارشد و دکتری از دانشگاه های صنعتی شریف و امیر کبیر و علم و صنعت قادر است شما عزیزان را در زمینه انجام پایان نامه راه و ترابری در زمینه روسازی راه یاری نماید.

انواع روسازی

اصوال روسازی ها به دو دسته انعطاف پذیر و صلب تقسیم می شوند. روسازی های انعطاف پذیر به روسازی هایی اطالق می شود که سطح آنها با آسفالت یا مصالح قیری پوشش شده باشد. علت استفاده از واژه ی انعطاف پذیر در این نوع روسازی، خمش و تغییر شکل سازه ی روسازی تحت بارهای ترافیکی می باشد. از سوی دیگر روسازی صلب به آن دسته از روسازی ها گفته می شود که الیه ی سطحی آن از بتن تشکیل شده باشد. چنین روسازی هایی به علت باال بودن مدول االستیسیته ی مصالح بتن به مراتب سختتر از روسازی انعطاف پذیر می باشند. عالوه بر این، این نوع روسازی ها می توانند مسلح به فوالد باشند که عموماً به منظور کاهش یا حذف درزها استفاده می شوند. نحوه ی توزیع بار در بستر زمین در روسازی صلب با انعطاف پذیر متفاوت می باشد. در روسازی صلب به علت باال بودن مدول االستیسیته(سختی) بتن، تمایل به پخش بار بر روی سطح نسبتاً گسترده تری می باشد. دال بتنی بیشتر ظرفیت سازه ای را در روسازی بتنی تامین می کند. در روسازی انعطاف پذیر از الیه سطحی به مراتب نرم تر استفاده می شود و بار در یک سطح کوچکتر استفاده می شود. در این نوع روسازی از چندین الیه ی مرکب برای انتقال بار به سطح بستر زمین استفاده می شود.

انجام پایان نامه راه و ترابری در زمینه روسازی راه

مزایا و معایب روسازی انعطاف پذیر 

در ایران به علت وجود منابع عظیم از جمله قیر اکثر روسازی های اجرا شده از نوع آسفالتی(انعطاف پذیر) می باشند. علاوه بر این استفاده طولانی مدت از این ماده و در نتیجه داشتن تجربه کافی برای اجرای این نوع از ساخت راه و همچنین ارائه نشدن گزینه های جایگزین، از عوامل دیگر موثر جهت استفاده از این روسازی های آسفالتی در کشور می باشد ولی با توجه به افزایش قیمت نفت و با در نظر گرفتن کاهش منابع طبیعی نفت خام و از همه مهمتر با توجه به معایب ساخت روسازیهای آسفالتی از جمله تغییر خواص روسازیهای آسفالتی با تغییر دما، تابش آفتاب و دماهای باال در مناطق گرمسیری، بارگذاری های ترافیکی بیش از برآورد و در نظر گرفتن خاصیت انعطاف پذیری آسفالت باعث به وجود آمدن موجهای طولی و عرضی و تغییر شکل های دائم و خرابیهای متعدد در روسازی می گردد. همچنین عدم اجرای صحیح الیه های آسفالتی و نبود قیر با مشخصات مناسب نه تنها کیفیت راه جهت عبور و مرور وسایل نقلیه را کاهش می دهد بلکه منجر به آسیب رسیدن و کاهش طول عمر سایر قشرهای روسازی و زیرسازی می گردد، از این رو اجرا و نگهداری روسازی های آسفالتی دقت خاصی می طلبد.

مزایا و معایب روسازی صلب

روسازی بتنی(صلب) در دنیا به عنوان روش و محصولی مناسب در حال جایگزینی به جای روسازی های آسفالتی مطرح گردیده است. اجرای روسازی راه ها به صورت بتنی یکی از راه های جذب سیمان در صنعت راهسازی است. با توجه به عمر روسازی بتنی که حداقل ۴۰ سال برآورد می شود هزینه های تعمیر و نگهداری را به شدت کاهش می دهد. همچنین با توجه به قابلیت اجرای بتن در شرایط دمایی و رطوبتی مختلف برای اقلیم ایران مناسب است و سرعت اجرای پروژه ها را مخصوصاً در نقاط سردسیر یا بارانی که فصل کاری کمتر از ۶ ماه است افزایش می دهد. از معایب روسازی بتنی میتوان به هزینه بالا، سختی اجرا و ایجاد سرو صدای اضافی اشاره کرد.

خدمات ما در زمینه انجام پایان نامه راه و ترابری در زمینه روسازی راه

  • انجام پایان نامه آزمایشگاهی روسازی راه در زمینه آسفالت با استخوان بندی سنگدانه ای(SMA)
  • انجام پایان نامه آزمایشگاهی روسازی راه در زمینه آسفالت نیمه گرم (WMA)
  • انجام پایان نامه آزمایشگاهی روسازی راه در زمینه آسفالت گرم (HMA)
  • انجام پایان نامه آزمایشگاهی روسازی راه در زمینه آسفالت الیافی
  • انجام پایان نامه آزمایشگاهی روسازی راه در زمینه آسفالت پلیمری
  • انجام پایان نامه آزمایشگاهی روسازی راه در زمینه آسفالت لاستیکی
  • انجام پایان نامه روسازی با نرم افزار کن لایر (Kenlayer)
  • انجام پایان نامه روسازی با نرم افزار آباکوس (Abaqus)
  • و …..

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان ارشد و دکتری از دانشگاه های صنعتی شریف و امیر کبیر و علم و صنعت قادر است شما عزیزان را در انجام پایان نامه راه و ترابری در زمینه روسازی راه یاری نماید.

 تلفن تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

مرادیان

درباره نویسنده

civil-projects