انجام پروژه مهندسی توده سنگ با نرم افزار Dips

انجام پروژه مهندسی توده سنگ با نرم افزار Dips

انجام پروژه مهندسی توده سنگ با نرم افزار Dips

معرفی نرم افزار Dips

رفتار مهندسی توده سنگ، خصوصاً تحت مقادیر پایین تنش، بیشتر به سیستم ناپیوستگی های موجود در آن وابسته است تا به مقاومت سنگ بکر. برداشت و تحلیل ناپیوستگی های سنگی یکی از مهم ترین و حساس ترین عوامل پیش رو در طراحی سازه های سنگی سطحی و زیرزمینی نظیر انواع معادن، پی سدها، شیروانی ها، تونل ها، چاه های نفت، و مخازن زمین گرمایی است. هرچه توده سنگ درزه های بیشتری داشته باشد، رفتار آن بیشتر به وسیله این درزه ها کنترل می شود و در نتیجه مقاومت توده سنگ کاهش و تغییر شکل پذیری آن افزایش می یابد. به همین دلیل است که در طبقه بندی توده سنگ، مشخصات ناپیوستگی ها از اهمیت بیشتری نسبت به مقاومت و خصوصیات ماده سنگ برخوردار هستند.

Dips یک نرم افزار کارآمد در تحلیل استریوگرافیک ناپیوستگی های سنگی و به طور کلی داده های زمین شناسی مبتنی بر امتداد است که در حوزه های متفاوتی کاربرد دارد. این نرم افزار امکان تصویری سازی، تحلیل و طبقه بندی داده های ساختاری را فراهم می سازد. یکی از مهم ترین کاربردهای Dips، تحلیل سینماتیک انواع لغزش های ساختاری در شیروانی های سنگی است.

پردازش اطلاعات ناپیوستگی ها یکی از تحلیل های اولیه و زیر بنایی در طراحی سازه های سنگی است که نتایج آن مهم ترین اطلاعات ورودی در تحلیل های بعدی را فراهم می سازد. از این رو، اگر استخراج خصوصیات دسته درزه های منطقه به درستی انجام نپذیرد، طراحی نهایی سازه سنگی را با مشکل روبرو خواهد ساخت.

برخی کارهایی که با نرم افزار Dips قابل انجام است:

  •  تحلیل سینماتیک لغزش های ساختاری با نرم افزار Dips
  • تحلیل سینماتیک لغزش گوه ای با نرم افزار Dips
  • تخمین شاخص کیفیت سنگ (RQD) با نرم افزار Dips
  • تعیین تعداد دسته درزه (JN) با نرم افزار Dips
  • تخمین عدد زبری درزه (JR) و عدد دگرسانی درزه (JA)
  • محاسبه اندیس کیفیت تونل سازی در سنگ (Q)
  • و……

انجام پروژه با نرم افزار dips

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان ارشد و دکتری از دانشگاه های صنعتی شریف و امیر کبیر و علم و صنعت قادر است شما عزیزان را در زمینه انجام پروژه مهندسی توده سنگ با نرم افزار Dips یاری نماید.

 تلفن تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

مرادیان

 

درباره نویسنده

civil-projects