مراحل انجام پروژه بتن

پروژه های دانشجویی مهندسی عمران شامل پروژه بتن ، از نظر علمی قدری با دروس مهندسی عمران تفاوت دارند. به طور مثال در پروژه بتن هیچگاه با سازه هایی به پیچیدگی آنچه در درس سازه های بتن آرمه ۱ و ۲ و یا تحلیل سازه ها ، برای تحلیل و طراحی حل می کردید، برخورد نخواهید داشت. همه چیز روند سیستمی و مشخصی دارد که علاوه بر اینکه کار سختی نباید انجام شود، بلکه یک کار نسبتا ساده باید چندین و چند بار برای المان های مختلف سازه بتنی انجام پذیرد.

در ادامه مراحل انجام پروژه بتن را به اختصار بیان می کنیم. لازم به ذکر است که برای انجام پروژه دانشجویی بتن ، شما تنها باید پلان معماری را به تایید استادتان برسانید و آن را برای ما ارسال کنید تا ما پروژه را در مدت کوتاهی ، بدون نقص و با بهترین و ارزان ترین قیمت و هزینه ، برایتان انجام دهیم تا خیالتان از بابت نمره درس پروژه بتن ، راحت باشد.

بخش های معماری سازه بتنی

  1. انتخاب سیستم سازه بتنی : به عبارتی اولین ، مهمترین و مظلومترین بخش پروژه است که تقریبا توسط تمامی شرکت های انجام پروژه های دانشجویی ، نادیده گرفته می شود.
  2. تهیه جزئیات ( دیتیل ) اولیه ساختمان
مراحل انجام پروژه بتن
مراحل انجام پروژه بتن

مرحله بارگذاری یک سازه بتنی

  1. بارگذاری بار مرده به سازه بتنی
  2. بار زنده
  3. بار برف
  4. بار باد
  5. بار زلزله
  6. بار فشارهای جانبی خاک به سازه بتنی
مرحله بارگذاری یک سازه بتنی
مرحله بارگذاری یک سازه بتنی

تحلیل سازه پروژه بتن

  1. انتخاب یک مورد از هر عضو برای انجام تحلیل دستی
  2. تحلیل اعضای مشخص شده از سازه  بتنی تحت بارهای قائم
  3. تحلیل تحت بارهای جانبی
  4. نوشتن ترکیب بارهای محتمل و ترکیب بار بحرانی برای اعضا

لازم به ذکر است که در انجام پروژه بتن دانشجویی ، این کار را می توان به دو روش دستی و کامپیوتری با نرم افزار ETABS و SAFE انجام داد. هر دو روش توسط تیم ما به بهترین شکل قابل انجام است و انتخاب بستگی به نظر استاد درس پروژه بتن و دانشجو دارد.

 

تحلیل سازه پروژه بتن
تحلیل سازه پروژه بتن

طراحی سازه بتنی

  • طراحی تیر
  • طراحی ستون
  • طراحی پی
  • طراحی دال
  • طراحی اتصال
  • طراحی دیوار برشی
  • طراحی دیوار حائل ( حایل )

برای انجام پروژه با ETABS ( ایتبز ) ، فایل ایتبز ایجاد شده و بر خلاف طراحی دستی که فقط یک مورد از گروه المان ها باید طراحی گردد ، تمامی مقاطع در ETABS محاسبه شده و به دست می آیند.

طراحی سازه بتنی
طراحی سازه بتنی

رسم و طراحی نقشه اجرایی

یک نقشه اجرایی ، حاصل تمامی موارد انجام شده در بالا می باشد و به عبارتی می توان آن را مهم ترین بخش یک پروژه بتن در نظر گرفت که نمره شما تا حدود زیادی به آن بستگی دارد. این کار در Civil Projects به بهترین نحو و با بالاترین دقت و به جرات می توان گفت که با کمترین هزینه انجام می شود و شامل تهیه نقشه های اجرایی تیر ها و ستون ها ، دیوار برشی ، اتصالات ، دال ، پی و دیوارهای حائل ( در صورت نیاز ) می باشد. توصیه می کنیم این بخش را با دقت بالایی انجام دهید و حتی اگر قرار است خودتان آن را انجام دهید ، برایش تا سه هفته وقت بگذارید تا بهترین نمره را کسب کنید.

انجام پروژه دانشجویی سازه های بتنی با قیمت ارزان و کیفیت ایده آل

تیم اجرایی سیویل پراجکتس ، مصمم است تا کار انجام پروژه های دانشجویی شما را که شامل پروژه طراحی سازه های بتنی، فولادی و همچنین راهسازی می باشد، با قیمت بسیار مناسب و ارزان و همچنین بالاترین کیفیتی که تصورش را می توانید بکنید، برایتان انجام دهد. ما کسب بهترین نمره را با انجام بی نقص و دقیق پروژه برایتان ممکن می سازیم.