انجام پروژه با نرم افزار کامسول(COMSOL)

انجام پروژه با نرم افزار کامسول(COMSOL)

نرم افزار کامسول(COMSOL)

نرم افزارکامسول (COMSOL Metaphysics) یک نرم افزار قدرتمند المان محدود و موتور حل معادله دیفرانسیل جزئی ( PDE) است پایه اصلی این نرم افزار شامل ۸ ماژول اساسی است که موجب می شود تا کاربردهای ،ACDC مهندسی شیمی، علم صوت شناسی، علوم زمین، انتقال گرما، RF ،MEMS و مکانیک ساختاری را شامل شود مدل هایی که در این نرم افزار ساخته می شوند با محتوای دنیای فیزیکی (فیزیک کاربردی) و با اولین مفاهیم اصول تکنیکی آنالیز نشان داده می شوند.
همانند دیگر مفاهیم حل مسائل، اطلاعاتی که از مدل ارائه شده در این نرم افزار از طریق شبیه سازی کامپیوتری حاصل می شود، وابسته است به مناسب بودن ضرایب مواد و مفاهیم اساسی که در ساخت مدل مد نظر قرار گرفته شده است. نخستین مزیت نتایج بدست آمده از مدل شبیه سازی شده در این نرم افزار و اولین اصول آنالیز این است که شخص مدل کننده می تواند از روش های بسیار مختلفی برای حل مسئله استفاده کرده و نتایج را به مقدار واقعی مد نظر خود در کارگاه های آموزشی ورآزمایشگاه ها قبل از آنکه اولین سیستم امانی فیکس و تست شود نزدیک کند.

توانایی های نرم افزار کامسول(COMSOL)

نرم افزار کامسول(COMSOL) قادر است تا مسایل شاخه ‌های مختلفی از علوم و مهندسی را بصورت عددی حل کند. مسایل مربوط به مهندسی برق، مکانیک شار‌ه ها، مکانیک محیط های الاستیک، مسایل اکوستیک، امواج الکترومغناطمیسی در ناحیه های مرزدار، محیط‌ های پلازما، انتقال جرم، انتقال حرارت، تلاطم، دیفیوژن همگی از قابلیت های این نرم افزار است. امکان مطالعه ‌ی مسایل ترکیبی (مثل مساله ی دیفیوژن که با معادلت شارشی جفت می شود) نیز به سهولت در این برنامه وجود دارد.

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان ارشد و دکتری مهندسی از دانشگاه های صنعتی شریف و امیر کبیر و علم و صنعت قادر است شما مهندسان را در زمینه انجام پروژه با نرم افزار کامسول(COMSOL) یاری نماید.

تلفن تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

مرادیان

درباره نویسنده

civil-projects