مدلسازی، تحلیل و طراحی سازه های فولادی به روش حالت های حدی در ETABS

مدلسازی، تحلیل و طراحی سازه های فولادی به روش حالت های حدی در ETABS

مدلسازی، تحلیل و طراحی سازه های فولادی به روش حالت های حدی در ETABS

معرفی نرم‌افزار ETABS

نرم افزار ETABS یک نرم افزار مخصوص جهت تحلیل و طراحی سازه های ساختمانی می باشد. قابلیت این نرم افزار جهت تحلیل و طراحی این نوع سازه ها جهت گیری شده است. تمام المان های یک ساختمان برای برنامه شناخته شده هستند. پردازنده های طراحی برنامه بسیار کامل می باشد و تمام المان های ساختمان را می توان در این نرم افزار طراحی کرد.
این برنامه برای سیستم های ساختمانی تهیه شده است. ایده برنامه های ساختمانی ۳۵ سال پیش مطرح شده است. در هر حال نیاز به برنامه های مخصوص مانند ETABS هنگامی آشکار تر شد که مهندسان سازه تحلیل های غیر خطی استاتیکی و دینامیکی را به صورت عملی مورد استفاده قرار دادند و با پیدایش کامپیوتر های امروزی با قدرت و توان بالا این کامپیوترها برای ایجاد مدل های بزرگتر و پیچیده تر به وسیله مهندسان سازه مورد استفاده قرار گرفتند.

برنامه ETABS در طراحی قاب های فولادی و بتنی تمام ضوابط لرزه ای طراحی ساختمان ها را در نظر می گیرد. در این برنامه می توان قاب های بتنی را بر اساس ضوابط شکل پذیری عادی و متوسط و ویژه طراحی کرد. همچنین در ساختمان های فولادی می توان ضوابط ویژه قاب های خمشی عادی و ویژه و سیستم های مهاربندی همگرا و واگرا را در طراحی لحاظ کرد. علاوه بر قابلیت های تحلیل و طراحی فوق العاده ای که دارد، برنامه ETABS ارتباط دو طرفه کاملی با نرم افزارهای دیگر دارا می باشد. برنامه ETABS به طور خودکار فایل ورودی SAFE را ایجاد می کند. همچنین برنامه ETABS قابلیت ایجاد فایل ورودی SAP2000 را دارد. در ویرایش جدید ETABS امکان فراخوانی هندسه و خطوط شبکه از نرم افزار اتوکد وجود دارد. امکان فرستادن هندسه و مشخصات دیگر به نرم افزار اتوکد نیز وجود دارد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار ETABS:

قابلیت های تحلیلی:

– شناخت المان های ساختمان و طبقات
– محاسبه خودکار جرم و مرکز جرم
– انتقال بار های ثقلی از کف ها به تیرها
– تولید و توزیع بارهای جانبی بین تراز طبقات
– مدل سازی المان های پوسته ای و رامپ ها

قابلیت های طراحی:

– طراحی قاب های فولادی
– طراحی قاب های بتنی
– طراحی دیوارهای برشی
– طراحی تیرهای مرکب

مدلسازی، تحلیل و طراحی سازه های فولادی به روش حالت های حدی در ETABS

جهت دانلود آموزش مدلسازی، تحلیل و طراحی سازه های فولادی به روش حالت های حدی در ETABS اینجا کلیک کنید.

ما در کانال تلگرامی زیر دنبال کنید:

Civil_Projects_ir@

 

گروه سیویل پروجکت متشکل از دانشجویان ارشد و دکتری مهندسی از دانشگاه های صنعتی شریف و امیر کبیر و علم و صنعت قادر است شما را در زمینه انجام پروژه با نرم افزار ایتبس ETABS یاری نماید.

تلفن تماس و تلگرام

۰۹۳۳۸۸۶۹۲۲۴

 مرادیان

درباره نویسنده

civil-projects